Frequently Asked Questions

Hvordan bliver jeg medlem?

DSGCP har to forskellige typer af medlemskab, et individuelt personligt medlemskab og et afdelings-/ virksomhedsmedlemskab (en Enhed) for f.eks. hospitalsafdelinger eller private virksomheder. Et enheds-/virksomhedsmedlemskab dækker alle medarbejdere i enheden/virksomheden.
Medarbejderne skal oprettes i selskabets medlemssystem for at få besked om nye møder og kurser i selskabet.
Se mere om medlemskab og indmeldelse på siden "Medlemskab".

Hvornår blev DSGCP stiftet?

Dansk Selskab for Good Clinical Practice blev stiftet i 1987 med det formål, at diskutere og udbrede kendskabet til Good Clinical Practice (GCP) og klinisk forskningsmetodologi.

Hvad koster det at være medlem?

Medlemskab for individuelle medlemmer koster 300 kr. årligt. Enheds-/virksomhedsmedlemskab koster 1.500 kr. årligt. Contar administrerer medlemskaberne og sender årlige kontingent opkrævninger ud. Hvis du har ændringer til dit medlemskab f.eks. nye kontaktoplysninger er det derfor vigtigt, at du opdaterer din profilside.

Hvor ofte holder DSGCP møder?

DSGCP holder løbende medlemsmøder både i København og Århus. Møderne annonceres på denne hjemmeside, samt via emails til medlemmerne.

Der afholdes ca. 5-7 medlemsmøder årligt.

Hvad koster et arrangement?

For at deltage i DSGCPs arrangementer skal du være medlem.

Medlemsmøderne er gratis for alle med et individuelt medlemskab og for medarbejdere i enheder, dvs. hospitalsafdelinger, virksomheder etc. der har et enheds-/virksomhedsmedlemskab.

Prisen for at deltage i kurserne varierer, men vil fremgå af beskrivelsen af det enkelte arrangementet.

Hvordan kan jeg se, hvilke arrangementer jeg er tilmeldt?

Når du er logget ind på hjemmesiden vil de møder og kurser du er tilmeldt fremgå af listen på siden "Arrangementer". Du kan også se dine tilmeldinger på din profilside.

Hvordan betaler jeg kontingent?

Når du melder dig eller din afdeling/virksomhed (din Enhed) ind i DSGCP får du tilsendt en faktura på kontingentet. Det er muligt at betale fakturaen med kreditkort umiddelbart efter modtagelse ved at følge betalingslinket på fakturaen.

Enheder/Virksomheder bliver bedt om at angive faktura modtager, samt detaljer om EAN nummer, CVR nummer, PO nummer og elektronisk fakturering ved indmeldelse. Hvis disse oplysninger ændrer sig, skal enhedens/virksomhedens kontaktperson opdatere oplysningerne i medlemssystemet. Se mere under "Hvordan opdaterer jeg mine oplysninger i medlemssystemet?"

Hvordan får jeg besked om nye arrangementer?

Når du er oprettet i vores medlemssystem, enten som personligt medlem, som kontaktperson for en afdeling/virksomhed (din Enhed) eller som medarbejder ansat i en Enhed, får du automatisk besked via email når der lægges nyheder eller nye arrangementer på medlemsportalen. For at kunne tilmelde dig selskabets arrangementer skal du være logget ind på medlemsportalen.

Hvordan logger jeg ind på medlemsportalen?

For at logge ind på vores medlemsportalen skal du være medlem eller medarbejder i en afdeling/virksomhed (en Enhed) der er medlem af selskabet. Ved indmeldelse får du tilsendt en mail med brugernavn og link til oprettelse af adgangskode.

Du logger ind med brugernavn og adgangskode ved at klikke på "Login" i øverste højre hjørne af medlemsportalen.

Hvordan opdaterer jeg mine oplysninger i medlemssystemet?

Hvis du får nye kontaktoplysninger eller faktureringsoplysninger skal du opdatere vores medlemssystem. Når du logger ind på medlemsportalen kan du opdatere din oplysninger under "Profilside".

Hvem er medlemmer?

Medlemmerne af Dansk Selskab for Good Clinical Practice udgør en bred vifte af klinikere, ansatte ved offentlige forskningsenheder, ansatte i medicinal- og biotekindustrien, ansatte ved de danske GCP-enheder, medlemmer fra Det Videnskabsetiske Komité system og Lægemiddelstyrelsen samt medlemmer, der beskæftiger sig med, eller interesserer sig for GCP og kliniske forsøg.

Hvem er æresmedlemmer?

DSGCP har på nuværende tispunkt fem æresmedlemmer: Jørgen Dirach, Erik Jakobsen, Kurt Pfeiffer Petersen, Anette Jørgensen og Lene Bjerring Bork.

Hvordan tilmelder jeg mig et arrangement?

For at kunne tilmelde dig et arrangement skal du være medlem af DSGCP dvs. oprettet i vores medlemssystem og være logget ind her på siden. Se mere om medlemskab og oprettelse i medlemssystemet på siden "Medlemskab".

Så snart du er logget ind på siden, kan du finde det arrangement du er interesseret i og klikke på "Tilmeld dig arrangementet". Arrangementet vil herefter fremgå af oversigten på siden "Arrangementer".

Hvem er med i bestyrelsen?

Bestyrelsen består fra og med 3 til og med 9 personer valgt på generalforsamlingen.  Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand og kasserer. Medlemmerne af bestyrelsen og deres kontaktdetaljer kan ses under "Om os".

Hvordan melder jeg mig ud?

Contar skal have besked, hvis du ønsker at melde dig ud af DSGCP. Se kontaktinformationer på siden "Kontakt".

Hvordan ved jeg, om jeg er omfattet af et enheds-/virksomhedsmedlemskab?

Alle medarbejdere ansat i en afdeling eller virksomhed med et enheds-/virksomhedsmedlemskab er automatisk medlemmer af DSGCP. Medarbejderne skal dog oprettes i vores medlemssystem og tilknyttes den korrekte enhed/virksomhed. Læs mere om medlemsskab og oprettelse i medlemssystemet på siden "Medlemskab".

Hvordan bliver jeg oprettet i medlemssystemet?

Hvis ikke du allerede er medlem af Dansk Selskab for Good Clinical Practice kan du blive det ved at udfylde indmeldelsesformularen på siden "Medlemskab".

Hvis din afdeling eller virksomhed (din Enhed) allerede er medlem af selskabet kan du oprette dig som medarbejder i vores medlemssystem. Hermed får du adgang til at melde dig til selskabets arrangementer og se præsentationer fra tidligere medlemsmøder. Du opretter dig som medarbejder ved at udfylde formularen "Tilføj medarbejder til eksisterende enhed/virksomhed" på siden "Medlemskab". Hver enhed har tilknyttet en kontaktperson. Denne kontaktperson kan også oprette og slette medarbejdere. Vær opmærksom på at en medarbejders email adresse skal have samme domaine som enhedens f.eks. @regionh.dk.

Når du er meldt ind eller tilføjet som medarbejder, får du tilsendt en mail med brugernavn og link til oprettelse af adgangskode.

Hvad er en kontaktperson?

Alle afdelinger/virksomheder (Enheder) skal have tilknyttet en kontaktperson. Kontaktpersonen kan administrere de medarbejdere der er tilknyttet enheden dvs. melde medarbejdere ind og ud.

Kontaktpersonerne har mulighed for at vedligeholde og opdatere enhedens oplysninger i medlemssystemet. Dette gøres under "Profilside" ved at klikke på "Administrer enhed". Vi anbefaler at kontaktpersonerne med jævne mellemrum kigger på listen over tilknyttede medarbejdere, så ikke tidligere ansatte stadig står i systemet.

Der kan kun være én kontaktperson. Skal kontaktpersonen ændres er det kun den allerede eksisterende kontaktperson der kan oprette en ny. Hvis der er problemer kan selskabets sekretariat hjælpe. Kontakt sekretariat@dsgcp.dk.

Enheder kan også angive en fakturamodtager. Er der ikke angivet en fakturamodtager vil kontaktpersonen modtage kontingent opkrævninger.

Hvordan får jeg ny adgangskode?

Hvis du har glemt din adgangskode klikker du på "Login" i øverste højre hjørne af medlemsportalen, indtaster din email og trykker på "Glemt adgangskode".

Her kan betales med:
 
Brug af cookies
Denne hjemmeside bruger cookies til at føre statistik og huske indtastede informationer.
Se hele vores cookie politik her.